Fjällräven

... aneb švédsky "polární liška"

Oblíbená klasika

Od chvíle, kdy společnost Fjällräven zahájila svou cestu, uplynulo již více než 50 let a její produkty používají a oceňují generace milovníků přírody na celém světě. Během této doby se několik výrobků stalo více či méně klasikou. K nim patří bunda Greenland Jacket z roku 1968, kalhoty Vidda Trousers z roku 1999, batoh Kånken z roku 1978 a bunda Expedition Down Jacket vyrobená v roce 1974. Řada dalších výrobků se dočkala ocenění za funkčnost a zohlednění životního prostředí při výrobě, jako například kalhoty Keb Trousers a batoh Kajka, abychom uvedli alespoň dva z posledních příkladů.

Sociální odpovědnost

Společnost Fjällräven si klade za cíl vyrábět produkty, které dlouho vydrží, jsou odolné, funkční a nadčasové, aby jejich negativní dopad na životní prostředí byl minimální. To je filozofií výroby od samého počátku, kdy byla společnost Fjällräven založena.

Snaha o udržitelný trvalý rozvoj znamená zajistit, aby se budoucí generace mohly těšit stejné kvalitě života jako my, přičemž tato snaha má ekologický, ekonomický i sociální rozměr. V tomto duchu společnost v roce 2013 představila Cestu Fjällräven – klíčové zásady týkající se realizace sociální odpovědnosti.

Sociální odpovědnost společnosti Fjällräven má řadu podob: od výrobních postupů a používaných materiálů přes iniciativy na ochranu zvířat po pracovní prostředí a pracovní podmínky lidí, kteří zde pracují. Úsilí v tomto směru zahrnuje i aktivity, jejichž smyslem je rozšiřovat povědomí o pobytu ve volné přírodě a přírodě jako takové, jakými jsou například výpravy Fjällräven Polar a Fjällräven Classic. Krom toho se společnost snaží přicházet s konkrétní aktivní pomocí, jakou je například snaha za záchranu ohrožené polární lišky ve Skandinávii (zvířete, k němuž máme velmi vřelý vztah, protože dalo jméno naší společnosti – polární liška se totiž ve švédštině řekne „fjällräv“).

Inspirace přichází z přírody

Vývoj pokračuje a lidé, kteří pracují ve společnosti Fjällräven, hledají i nadále inspiraci pro nové výrobky a řešení ve chvíli, kdy se sami pohybují v přírodě. A naprosto stejně jako v šedesátých letech, kdy všechno začalo, cítí nadšení a odhodlání vyrábět odolné, nadčasové a funkční outdoorové vybavení, chovat se k lidem, zvířatům a životnímu prostředí odpovědně a inspirovat druhé a pěstovat v nich zájem o pobyt v přírodě.

0 ks
Košík 0