Drobečková navigace

Dlouhá cesta s Fjällräven

Vydejme se společně na dlouhou cestu za udržitelnější budoucností

Skutečné náklady jsou mnohem vyšší...

V dnešním světě se módní trendy střídají rychleji než roční období. Jen málokdy se ale zamýšlíme nad skutečnou cenou našeho oblečení a vybavení. Nejde jen o pár stovek, které zaplatíme v obchodě. Skutečné náklady mohou být výrazně vyšší.

Přemýšleli jste někdy, kolik vás opravdu stojí jedno tričko? Pár stovek? Možná míň? A co kdybyste do ceny započítali i to, co nevidíte… třeba uhlíkovou stopu a dopad na životní prostředí. 
Módní průmysl dnes vytváří téměř 10 % světových emisí CO₂, což je více než všechna letadla a lodě dohromady. A pokud nezměníme přístup, do roku 2030 se náš dopad zvýší o dalších 50 %.

Ale jde to i jinak.

Váš příběh je nejsilnějším důkazem

Výzva Dlouhá cesta chce na vašich osobních příbězích dokázat, že produkty Fjällräven vás mohou doprovázet po celé měsíce, roky i desetiletí plné zážitků. Při náročných výpravách, ale třeba i ve městě při každodenním používání. 

Stávají se neoddělitelnou součástí vaší vlastní dlouhé cesty.

Už mnoho let na cestě

V naší kampani se například dozvíte, že náš batoh s vámi přešel už několik evropských pohoří, nebo že naše košile s vámi zažila trek v Japonsku. A navíc není výjimkou, že naše produkty vlastníte 3, 5 nebo 10 let. 

To je pro nás skutečná udržitelnost!

Zodpovědný přístup k životnímu prostředí

Ve Fjällräven věříme, že funkční a odolné vybavení je klíčem k udržitelnějšímu světu. Proto klademe důraz na nadčasový design, kvalitní materiály a precizní zpracování. Chceme proto vytvářet „společníky“, kteří vás budou doprovázet dlouhé roky. 

Naše filozofie je hluboce zakořeněna v respektu k přírodě. Od samého začátku, kdy Åke Nordin založil Fjällräven ve švédském Örnsköldsviku, bylo jeho cílem vytvářet vybavení, které usnadní pobyt v přírodě a zároveň ji bude chránit. 

"Udržitelnost je naším hlavním principem. Když je příroda vaším důvodem existence, nechcete ohrozit její existenci." - Martin Axelhed, Fjällräven CEO and VP Fenix Outdoor

I dnes neustále pracujeme na zlepšování našich procesů a snižování dopadu naší výroby

Proto také často říkáme NE:

  • Krátkodobým trendům – 85 % našich tržeb tvoří stálice jako Kånken nebo Greenland Jacket z roku 1968.
  • PFAS a škodlivým chemikáliím – jsme bez nich už od roku 2009, přestože zákonem jsou zakázány až nyní v roce 2025.
  • Týrání zvířat – díky programu Down Promise je naše peří 100% dohledatelné a eticky získané.
  • Pasivitě vůči klimatu – naše provozy jsou klimaticky neutrální od roku 2015
  • Sociální nespravedlnosti – ctíme důstojné pracovní podmínky a odpovědný přístup v celém dodavatelském řetězci.

To co říkáme, také děláme

  • Dřevěný rám u batohu Kajka. Používáme rám z břízy s FSC certifikací, který má o 90 procent nižší emise CO₂ než hliník, ale přitom je stejně pevný.
  • Barvíme vlákna technikou Spindye ®. Jde o barvení při spřádání příze, která spotřebovává méně energie i vody.
  • Recyklované a organické suroviny. Polyester vyrábíme z recyklovaných PET lahví, bavlnu nahrazujeme bio kvalitou a u vlny využíváme recyklovaná vlákna Re-Wool. Postupně navyšujeme jejich podíl v celé kolekci.
  • Životnost a opravitelnost. Vybavení navrhujeme tak, aby vydrželo roky. G-1000 materiál lze převoskovat, zipy a švy opravit a produkty udržet v oběhu co nejdéle. Pravidelně přidáváme návody a služby, jak o věci pečovat a prodloužit jejich život.

Chcete se dozvědět víc?
V blogových článcích níže sdílíme naše příběhy, tipy na péči o vybavení a konkrétní kroky, kterými společně přispíváme k udržitelnější cestě.

 

Sdílejte svou dlouhou cestu s ostatními

Věnujeme spoustu času tomu, abychom vyráběli vybavení, které je odolné, trvanlivé a šetrné k přírodě.
Na oplátku věříme, že jej budete používat rok co rok, pečovat o něj, opravovat ho nebo předávat dál.
Díky tomu bude potřeba vyrábět méně věcí - a příroda si trochu oddechne.


Pomůžete nám i vy?

Inspirujte ostatní a sdílejte naši výzvu Dlouhá cesta. Jako odměnu za odvahu sdílet příběhy vašeho vybavení a přispět k osvětě o udržitelnosti odměníme několik výherců těmi nejudržitelnějšími kousky z naší nabídky.

Vyberte si platformu, kde se chcete zapojit, na každé soutěžíme trochu jinak:

Na Instagramu (📸 ve stories):

  1. Sdílejte svůj příběh
    Ukažte, jak dlouhou cestu ušel váš oblíbený kousek od Fjällräven. Kolik let ho máte? 
  2. Použijte ke sdílení vašeho story naši šablonu #dlouhacesta
    Najdete ji uloženou pod výběrem stories #Dlouhácesta na profilu @fjallraven_shop_cz
  3. Označte nás
    Nezapomeňte označit @fjallraven_shop_cz, ať vaši story vidíme.
  4. Buďte kreativní
    Můžete sdílet fotku z hor, moment z dětství nebo třeba detail opraveného batohu. Hlavní je váš autentický příběh, vaše cesta.

Na Facebooku (💬 v komentáři pod soutěžním příspěvkem):

  1. Najděte soutěžní příspěvek
    Zamiřte na náš Facebook profil Fjällräven Shop CZ a najděte soutěžní post ke kampani Dlouhá cesta.
  2. Napište váš příběh do komentáře
    Podělte se o to, kolik let máte váš kousek od Fjällräven a co všechno s vámi už zažil. Nezapomeňte přidat fotku.
  3. Nebojte se autentičnosti
    Nejde o dokonalé fotky, ale o opravdové zážitky a vztah k věcem, které vydrží.

📅 Do kdy můžete soutěžit?

Soutěž běží do 14.11. Výherce vyhlásíme na našem Českém i Slovenském Instagramu a Facebooku. Výherců bude celkem 10 (platí pro Česko a Slovensko dohromady), a každý z nich vyhrává jeden z produktů uvedených níže.

do kdy soutěžíme?

14. 11. 2025 

Chci soutěžit

Co můžete vyhrát?

 

4x Re-Kånken

2x Samlaren Haupack

4x Repair kit + vosk

Časté otázky

Je to metafora pro dlouhou životnost výrobků Fjällräven. Ukazujeme, že naše batohy, bundy nebo košile vás mohou provázet celé roky a stát se součástí vašich vlastních příběhů a cest.

Chceme upozornit na skutečné náklady rychlé módy a ukázat, že udržitelnost začíná u vybavení, které vydrží déle než jednu sezónu. Váš příběh s naším výrobkem je tím nejlepším důkazem.

Každý produkt za sebou nechává stopu, protože jsem na něj spotřebovali určité množství materiálu a použili energii na jeho výrobu a odeslání k zákazníkovi. Tato stopa se ale v souvislosti s délkou používání výrobku mění, čím déle jej využíváte, tím se stopa zmenšuje. Pokud si každou sezónu koupíte novou bundu, množství spotřebovaných zdrojů bude dvakrát větší, než kdybyste si pořídili jen jednu bundu za rok. A taková bunda, která vydrží deset nebo i více let, je pro životní prostředí vůbec to nejlepší.

Vždy se řiďte pokyny pro péči a údržbu a s vybavením zacházejte jen podle přiložených instrukcí. Pokud máte produkt vyrobený z materiálu G-1000, můžete jej naimpregnovat voskem Greenland Wax, čímž prodloužíte jeho životnost. Pamatujte také na správné skladování – vybavení vždy ukládejte na čisté suché místo mimo dosah tepla a slunečního záření.

Ano. Jsme zastánci toho, že je lepší opravit již existující produkt, než vyrábět a kupovat nový. Fjällräven má několik servisních center ve Švédsku, USA a v evropském centrálním skladu. Jde-li o poškození vlastním zapříčiněním a nikoli vadou materiálu, nabízíme opravu za drobný poplatek. Kromě toho máme sérii videí, která vám pomohou opravit vaše vybavení v pohodlí domova.

Během veškerých našich činností vznikají emise. My ve Fjällräven chceme tyto emise i jejich dopad na okolní prostředí co nejvíce eliminovat. Snažíme se minimalizovat naše emise všude, kde je to možné, ale například posílání našich produktů či letecké návštěvy našich dodavatelů řešíme klimatickou kompenzací. Máme propracované schéma klimatické kompenzace a vypočítanou jednotkovou cenu za každou tunu CO2, kterou vyprodukujeme. Následně tu samou sumu prostřednictvím schválených projektů investujeme do aktivit, které pomáhají minimalizovat či redukovat množství CO2. Zjednodušeně řečeno platíme poplatky za produkování CO2 a tyto poplatky jsou následně využívány na financování projektů zaměřených na eliminaci CO2 po celém světě.

Organické materiály podléhají velmi přísným pravidlům, co se týče používání chemikálií a ochrany biodiverzity, díky čemuž mají také menší environmentální a sociální dopady na okolí než konvenčně vyráběné materiály.

Pokud splňují naše požadavky na odolnost a funkčnost a okolnosti nám to dovolují, rádi používáme recyklované materiály. Jednoduše kvůli tomu, že využití již existujících materiálů šetří energii a zdroje, které by bylo potřeba použít na výrobu materiálu nového.

Vybíráme si dodavatele, kteří mají znalosti a zkušenosti a u kterých budeme mít jistotu, že vyrobí funkční, odolné a udržitelné produkty tak, jak je navrhneme. Máme díky tomu globální přehled. Proces přijímání a začleňování nového dodavatele je velmi pečlivý, zjišťujeme během něj, jaké je celkové uspořádání dané společnosti, jaké stroje mají, jak to vypadá uvnitř továrny. Preferujeme dlouhodobou spolupráci s jednotlivými dodavateli než jejich neustálé střídání.

Samozřejmě! Milujeme projekty, které pomáhají chránit přírodu nebo které motivují lidi vyrazit ven. Nyní můžete požádat o podporu vašeho projektu na našich webových stránkách v rámci iniciativy Arctic Fox. Každý rok získá několik projektů finanční podporu z prodeje vybraných výrobků.

Máte vše, co potřebujete na cestu?

Inspirujte se tipy a příběhy

Péče o výrobky

Péče o výrobky

Vaše oblečení a vybavení jsou jako otisky vzpomínek. Kdykoli se na ně podíváte do skříně, poličky nebo šatny, připomenou vám nádherné chvíle strávené v přírodě. Proto …

Přečtěte si více
Materiály

Materiály

Příroda je ve společnosti Fjällräven neustálým zdrojem inspirace. Jsme pyšní na to, že žádný materiál nenavrhujeme nebo nevybíráme pouze na základě trendu nebo designu.

Přečtěte si více
Hledání rovnováhy mezi funkčností a udržitelností

Hledání rovnováhy mezi funkčností a udržitelností

Společnost Fjällräven si dobře uvědomuje, že vše, co dělá, má vliv na svět kolem nás, a na lidi a zvířata, kteří v něm žijí. Děláme maximum proto, …

Přečtěte si více
Jak voskovat G-1000

Jak voskovat G-1000

G-1000 je odolný materiál s pevně tkanou vazbou, díky které přirozeně odolává působení větru. Přidáním Greenland vosku, ze směsi včelího vosku a parafínu, dosáhnete zvýšení …

Přečtěte si více