Drobečková navigace

Značka Fjällräven letos již po šesté představuje limitovanou kolekci Kånken Art. Na vzniku této řady se podílejí renomovaní umělci, kteří vyjadřují svůj vztah k přírodě, a jako plátno používají právě ikonické batohy, doplňky a trička Kånken.

Letošní kolekci navrhla Charlene Johnny, umělkyně z indiánského kmene Pobřežních Sališů v Britské Kolumbii. Charlene se při návrhu inspirovala u svých předků a vytvořila jedinečnou kolekci, kterou jim vzdává hold.

Umění Pobřežních Sališů vychází především z přírody a přírodní motivy se prolínají také v kolekci Kånken Art. Grafické prvky na batohu připomínají hlavy lososů a lidské tváře. Šedá barva je zase podobná odstínu vlny, kterou Charleniny předci používali k tkaní a pletení.

„Kånken znamená v překladu nosit. Neseme si moudrost generací, neseme si znalosti, neseme si jazyk. Myslím, že pro domorodé obyvatele je důležité, aby nesli dál to, co nám odkázali naši předkové,“ říká Charlene, která si vytvořením kolekce Kånken Art splnila svůj sen.

Část výtěžku z prodeje všech výrobků Kånken Art jde přímo na financování iniciativy Arctic Fox Initiative, která pomáhá společnosti Fjällräven podporovat projekty, v nichž je příroda na prvním místě. Letos poputuje značná část peněz také neziskové organizaci Stqeeye' Learning Society, kterou založili kanadští domorodí obyvatelé a jejich potomci za společným účelem obnovy země a sdílení kultury.

Produkty v článku